Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Vilken natt !

Av Kerstin Stener - 1 oktober 2008 07:55

Började för ovanlighetens ganska lugnt på jobbet igårkväll.Hann ta larmen eftersom utan kö,men vet ju av erfarenhet (tyvärr) att det inte bådar gott.

Kunde ta en stunds snack med kommunsköterskan som jobbar under natten.

Men tyvärr blev det inte så roligt. Fick besked vid 1tiden att Härjåns kontorsbyggnad brann, den ligger på andra sidan gatan vid servichuset, så vi sprang och såg till att alla fönster var stängda. Brandrök kom in i allafall men ingen fara för dom boende.Räddningstjänsten ringde oss och ville vi skulle ha koll ifall det blev för rökigt skulle dom vara tvugna att evakuera. Vi hade tur det behövdes inte, men vi som jobbat där inne luktar som om vi skulle varit på fjället och grillat korv.Hela Sveg är alldeles dimmigt av rök.Det känns så fruktansvärt hela denna byggnad bara borta och den som dom gjorde så fin i fjolsommar.Tänk vad fort allt kan ändras det känns tomt, kan nog inte lägga mig och sova idag.Tack Olov som ringde och var ängslig för mamma, skönt att du bryr dig. Tack också till den underbara människan som jobbar på Nymon som ringde på porten och kom in och kollade ifall det var kaos hos oss så vi behövde hjälp,men det behövdes inte.

Det är så mycke känslor, ängslan och funderingar som snurrar i huvudet på mig nu. Känns skönt att skriva av sig.Ta vara på dagen som är just nu, den kommer inte igen.

Sjååtek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Stener - 27 april 2011 09:30

Jaa, faktiskt. Har fått en fråga, men stod bara idiot. Har jag retat någon, eller? Har haft en underbar påsk. Alla mina kära har varit här. Mina älskade barnbarn med föräldrar var här en vecka. Det är lycka. Vaknade mitt i natten av att jag fick en...

Av Kerstin Stener - 23 juni 2010 22:47

Det ska visst vara sommar nu. Men jag tycker inte det känns så ingen speciell sommarvärme. Annars är det ju sommar för våra "sommarbarn" har anlänt.Dom har snart varit här i 2 veckor och tiden bara försvinner. Igår var vi på Dollars och handlade vatt...

Av Kerstin Stener - 13 april 2010 21:29

Det har gått väldigt lång tid sedan jag bloggade sist.Det blev iallafall midsommarstånga.Just nu längtar jag till sommaren och få rå om två av våra barnbarn igen. Börjar bli tradition att ha dom här på sommaren, underbart. Annars vad har hänt sen s...

Av Kerstin Stener - 18 juni 2009 22:07

Det är inte lätt att fatta dethär med midsommar, mormor har nog inte förklarat så bra, pratat om att dansa kring midsommarstången.Khioni tyckte inte det verkade så kul så hon vill inte midsommarstånga.Ja, en hel del har vi hunnit med.I tisdags styrde...

Av Kerstin Stener - 15 juni 2009 20:55

Ja så har vi varit till Malmö en sväng.Åkte tidigt i torsdagsmorse (03.00) och kom hem igårkvall.Våra barnbarn åkte  med hit, helt fantastiska ungar (41/2 och 6 år) sitter i bilen i 13 timmar och inte en enda sur min. Inget tjat och inget bråk, jag ä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards