Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Dunderklumpen

Av Kerstin Stener - 10 april 2009 09:57

Har läst lite inlägg här och där om dunderklumpen.Här kommer en liten sann historia om honom och vår älste son.Det var hösten 1976 Sune jobbade med asfaltering så vi följde med honom och bodde i husvagn. Vi var då i Strömsund och sonen älskade Jätten Jorm, som står(stod)staty på hembygdsgården där, nästan varje dag var vi och "hälsade på" honom. Det var så spännande att han hade ett hus på näsan.Om jag inte minns fel så berättade Jorm sagor vissa dagar eller tider, jättespännande var det ialla fall.En dag gick vi också en stig till ett vattenfall (kommer inte ihåg vad det hette) och där hängde bilder av figurerna från filmen i träden hela vägen det var också kul.En dag upptäckte jag att sonen hade en liten knöl (finne eller nåt) på näsan och ville skrapa bort den. Han blev jättearg på mig, han ville ju också ha ett hus på näsan , så den fick man inte röra.Han har då fortfarande inget hus på näsan, åtminstone inte utvändigt

Jaha så var det långfredag idag då. Tack all bekanta för träffen igårkväll, hoppas alla kom hem igen.

Nu har jag tre jobbnätter framför mig och sedan bär det av till MALMÖ och våra underbara barnbarn. När jag kommer hem från jobbet på måndagsmorgon ska jag packa ock göra iordning så det är bara att sticka iväg, när jag vaknar efter midnatt nångång.92 mil sen är allt bara toppen.

Att bli väckt på morgonen av att barna kommer nerkrypandes under mitt täcke är helt underbart, även om klockan bara är 5 Längtar såååå

När vi åker hem igen ,ska vi  åka till Skärplinge och hälsa på Pär och Maria,ska också bli kul.

Just nu ser jag fram emot att kanske äta en påskmiddag, imorgon, tilsammans med Olov Kristina och Oscar (du har en påskkyckling som väntar på dig här).

GLAD PÅSK


Sjååtek





 
 
Dotra

Dotra

10 april 2009 18:32

Haha vilken härlig historia :) Kul att se dig blogga igen ;-)

http://style.dinturiel.se

 
Tommy

Tommy

17 maj 2009 18:59

Hva er det ikke snart tid til en opdatering :P

http://www.fjordboge.dk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Stener - 27 april 2011 09:30

Jaa, faktiskt. Har fått en fråga, men stod bara idiot. Har jag retat någon, eller? Har haft en underbar påsk. Alla mina kära har varit här. Mina älskade barnbarn med föräldrar var här en vecka. Det är lycka. Vaknade mitt i natten av att jag fick en...

Av Kerstin Stener - 23 juni 2010 22:47

Det ska visst vara sommar nu. Men jag tycker inte det känns så ingen speciell sommarvärme. Annars är det ju sommar för våra "sommarbarn" har anlänt.Dom har snart varit här i 2 veckor och tiden bara försvinner. Igår var vi på Dollars och handlade vatt...

Av Kerstin Stener - 13 april 2010 21:29

Det har gått väldigt lång tid sedan jag bloggade sist.Det blev iallafall midsommarstånga.Just nu längtar jag till sommaren och få rå om två av våra barnbarn igen. Börjar bli tradition att ha dom här på sommaren, underbart. Annars vad har hänt sen s...

Av Kerstin Stener - 18 juni 2009 22:07

Det är inte lätt att fatta dethär med midsommar, mormor har nog inte förklarat så bra, pratat om att dansa kring midsommarstången.Khioni tyckte inte det verkade så kul så hon vill inte midsommarstånga.Ja, en hel del har vi hunnit med.I tisdags styrde...

Av Kerstin Stener - 15 juni 2009 20:55

Ja så har vi varit till Malmö en sväng.Åkte tidigt i torsdagsmorse (03.00) och kom hem igårkvall.Våra barnbarn åkte  med hit, helt fantastiska ungar (41/2 och 6 år) sitter i bilen i 13 timmar och inte en enda sur min. Inget tjat och inget bråk, jag ä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards