Alla inlägg under december 2008

Av Kerstin Stener - 14 december 2008 07:44

Idag har jag jättemycket att fixa.Imorgon ska vi hämta Maria och våra älskade barnbarn vid tåget i Mora. Vill göra undan så mycket som möjligt innan dom kommer, sen på lördag kommer Tommy ska bli så kul att ha dom alla här i jul.Igår hade vi också jättemysigt, båda våra killar, med sina tjejer och lille Oscar var hemma hos oss.Vi drack lite glögg och sedan hjälpte Oscar mig att laga mat.Han är en hejare på att steka "maskar", det blev tacos. Det är så kul att vi kan vara tilsammans allihopa och bara vara.Tack Pär o Maria för hjälpen med hackandet och Olov o Kristina för den goda efterrätten.

I onsdags var vi till "stan" (Östersund). Var dit och lämnade in en av mina symaskiner för servic, måste se till att jag inte står utan maskin.Shoppade lite, började på Lidel sen Kupan, Jysk och sen en repa på stan, stackars Sune, hittade loppis där också.Det var första gången jag besökte en Lidel butik och jag må säga att det inte gjorde något större intryck på mig.Däremot var vi in i Viktoriagallerian och åt, detvar underbart god mat,välkryddat och trevligt, så det blir nog till att äta där även vid nåsta stadsbesök.Nä nu ska här sättas fart.

Sjååtek


Av Kerstin Stener - 9 december 2008 06:40

I helgen var det den traditionella julmarknaden på Gammelgården.Naturligt vis var jag där och visade mina och syrrans egenhändigt tillverkade " grejer". Det är jättekul att vara där, det är så mysigt i dom gamla husen.Där fanns allt att köpa från hemlagad senap till tovade tofflor.Försäljningen var nog allmänt sämre än vanligt,men för min del är det bra att bara få visa att jag finns. Många blixtlåsbyten och byx-jackfållningar bestämdes.Jobb i min syatelje kommer nog inte att saknas.Tänk så mycket skapande det finns i stugorna här i området så otroligt vackra saker som fanns att köpa.Tomtemor från Glötetrakten har helt underbara tomtar som hon tillverkar och min kusin Karin med dom vackra tegelpannorna,ja det finns hur mycket som helst att nämna.Tyvärr missade jag tunnbrödet som jag alltid brukar köpa så jag har till jul.Gummen däremot inhandlade jag på Seniorens julmarknad,den måste finnas på julbordet.Mina väskor som jag sytt av Gevaliapaket och jeanstyg tilldrog sig stort intresse,dom flesta tyckte det var en jättekul ide, den ska jag nog vidareutveckla.Ja det var allt för idag, förrutom en sak som jag plötsligt kom ihåg."Stressljuset ", vårat adventsljus har fortfarande rätt datum, det ni mina närmaste som vet den historien ,kan förstå att jag är lite mallig. Har bestämt mig (som alla tidigare år) att i ÅR ska jag lyckas.

Sjååtek

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards