Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Loppis eller auktionskammare

Av Kerstin Stener - 2 mars 2009 23:09

Jaa, nåt åt det hållet , så ser det ut hemma hos oss nu. En inneboende med delar av sitt bohag, som väntar på vidare flytt söderut,finns nu utspritt i vårt hus. En annan son som flyttat från lägenhet till hus, hade en massa saker som han inte visste vad han skulle göra med, dom kom hit. Man har ju lärt sina barn att man ska inte kasta riktiganågotsånärbrukbarabraatthasaker.Men eftersom jag själv är bra att spara på sånt liknar det snart ett Musollemuseum här.Ja ja i slutet av mars ska jag iallafall vara på Folkan på loppis. Denna gång ska jag själv sälja och INTE köpa något.Kristina påminn mej.Just nu är jag bara så trött på alla saker, har ju fulla syateljen också med grejer som är kvar från butiken, så det blir både loppis och utförsäljning på samma gång.Blir nog lite över till kupan också.

Ska bli lite tyst o tråkigt när Pär flyttar, men jag vet ju att han kommer att få det bra hos sin Maria och hennes familj. Nästa lördag ska vi följa med Pär när han ska köra ner resten av sitt bohag.Det ska bli roligt att se var han kommer att bo och att träffa Marias föräldrar. Hoppas också hinna med ett besök på köpcentrat i Valbo på hemvägen.

Ser fram mot att Kristina o Oscar ska flytta hit, ni är så välkomna och vi ska göra vad vi kan för att ni ska trivas här.Då kanske Sunebune och jag kan få nattgäst nångång ibland, det är så mysigt med små gäster.

ja , ska försöka blogga lite oftare i fortsättningen. Men jag är inte sämst på det, det finns en som börjar på TO som tydligen har blivit lite glömsk på "gamla dar" och alldeles glömt bort sin blogg . Åja herr Olov är inte så aktiv han heller, lite mallig är jag nog nu.

Sjååtek

 
 
Ingen bild

Majsan

3 mars 2009 08:51

Visst blir man tokig på allt som bara ligger och tar plats. Drar en massa onödig energi gör det.
Hoppas loppisen går bra :-) Och ja, det finns dem som är lite sämre på att blogga :-p

 
Maria

Maria

3 mars 2009 16:37

Förstår att det kommer att bli tomt utan Pär, men jag lovar att ta hand om honom! :)

Åå det ska bli så roligt att ni kommer ner och får se hur vi har det! :) Mamma och pappa ser fram emot att få träffa er!

Lycka till med loppisen!

Ta hand om er, hälsa Sune så mycket! Saknar er!! Kramar i massor!!

http://mariapalomamia.blogg.se

 
Pär

Pär

4 mars 2009 11:49

Hehe, hade inte garderoberna varit överfyllda av någon annan persons ägodelar så skulle vi nog fylla dom också :P HEHEHE

http://stenaldo.blogg.se

 
Majsan

Majsan

19 mars 2009 21:08

Jag har något åt dig hos mig ;-)

http://style.dinturiel.se

 
Tommy

Tommy

21 mars 2009 21:54

Nå så du mener ikke jeg opdaterer min blog, hmm tja ok, men har faktisk lige opdateret den ;)

http://www.fjordboge.dk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Stener - 27 april 2011 09:30

Jaa, faktiskt. Har fått en fråga, men stod bara idiot. Har jag retat någon, eller? Har haft en underbar påsk. Alla mina kära har varit här. Mina älskade barnbarn med föräldrar var här en vecka. Det är lycka. Vaknade mitt i natten av att jag fick en...

Av Kerstin Stener - 23 juni 2010 22:47

Det ska visst vara sommar nu. Men jag tycker inte det känns så ingen speciell sommarvärme. Annars är det ju sommar för våra "sommarbarn" har anlänt.Dom har snart varit här i 2 veckor och tiden bara försvinner. Igår var vi på Dollars och handlade vatt...

Av Kerstin Stener - 13 april 2010 21:29

Det har gått väldigt lång tid sedan jag bloggade sist.Det blev iallafall midsommarstånga.Just nu längtar jag till sommaren och få rå om två av våra barnbarn igen. Börjar bli tradition att ha dom här på sommaren, underbart. Annars vad har hänt sen s...

Av Kerstin Stener - 18 juni 2009 22:07

Det är inte lätt att fatta dethär med midsommar, mormor har nog inte förklarat så bra, pratat om att dansa kring midsommarstången.Khioni tyckte inte det verkade så kul så hon vill inte midsommarstånga.Ja, en hel del har vi hunnit med.I tisdags styrde...

Av Kerstin Stener - 15 juni 2009 20:55

Ja så har vi varit till Malmö en sväng.Åkte tidigt i torsdagsmorse (03.00) och kom hem igårkvall.Våra barnbarn åkte  med hit, helt fantastiska ungar (41/2 och 6 år) sitter i bilen i 13 timmar och inte en enda sur min. Inget tjat och inget bråk, jag ä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards