Alla inlägg under mars 2009

Av Kerstin Stener - 25 mars 2009 07:45

Jaa, mallig som en tupp.Volvon besiktades igår, vad tror ni? Helt blankt, inte den minsta anmärkning. Besiktningskillen tyckte t.o.m att den var väldigt fin för att vara så pass gammal.Nu är det bara att tuta o köra.

Vaknade av att solen sken idag och -19 .Bra med kalla nätter för då kan det bli kanonväder.Solen skiner ju, bästa tiden här är ju vårvintern, synd bara att det är långt till fjället.(man är ju lite lat också).Ska nog försöka med brorundan idag.Herrn i huset ska ju på läkarundersökning idag, så det blir kanske lite ordning sen dåda.

Själv ska jag börja med att byta lite blixtlås, innan jag går ut.Börja förbereda till lördagen också.har också lite grejer ute på tradera, spännande och kul.

Sjååtek

Av Kerstin Stener - 23 mars 2009 22:20

Jag har köpt en liten lyckovätte, det är i form av ett örhänge.Jag hade den på mig i natt när jag jobbade( brukar inte ha det ) och jag vill tro att det var den som räddade mig ifrån två incidenter som hände.Först höll jag på att köra på 3 rådjur,jaa 3stycken hoppade upp på vägen mitt framför bilen när jag var ute i Ytterberg. Turligt nog körde jag inte fort, så det gick bra.När jag skulle åka hem från Älvros var jag milimeter från att krocka.Kommer en bil från Ljusdalshållet och ska svänga till Sveg,själv kommer jag och kör mot Sveg. Bilen från Ljusdal kommer för fort och kan inte stanna utan kör ut mitt framför mig,på något vis lyckas han räta in bilen på vänstersidan av vägen så jag tar mig förbi helskinnad. Allt går så fort,  men fasiken så mycket man hinner tänka. Var ganska skakis när jag kom tillbaka till servichuset.

Nu är jag långledig, 9 nätter, har så mycke planer på en massa grejer jag vill fixa o dona. Ska ju ha utförsäljning och loppis på Folkan på lördag.

har massor med " grejer " som ska gås igenom och märkas till det också.

Om du läser detta och har möjlighet så kom dit och fynda. Jag hoppas det är många som hyrt in sig där, så det blir lite att fynda runt i. Jag ska ju inte köpa något, tror ja, utan bara sälja.Kristina får väl påminna mig, tack snälla för att du vill hjälpa mig. Nog för ikväll är läggdags hos Steners.

Sjååtek







 

Av Kerstin Stener - 2 mars 2009 23:09

Jaa, nåt åt det hållet , så ser det ut hemma hos oss nu. En inneboende med delar av sitt bohag, som väntar på vidare flytt söderut,finns nu utspritt i vårt hus. En annan son som flyttat från lägenhet till hus, hade en massa saker som han inte visste vad han skulle göra med, dom kom hit. Man har ju lärt sina barn att man ska inte kasta riktiganågotsånärbrukbarabraatthasaker.Men eftersom jag själv är bra att spara på sånt liknar det snart ett Musollemuseum här.Ja ja i slutet av mars ska jag iallafall vara på Folkan på loppis. Denna gång ska jag själv sälja och INTE köpa något.Kristina påminn mej.Just nu är jag bara så trött på alla saker, har ju fulla syateljen också med grejer som är kvar från butiken, så det blir både loppis och utförsäljning på samma gång.Blir nog lite över till kupan också.

Ska bli lite tyst o tråkigt när Pär flyttar, men jag vet ju att han kommer att få det bra hos sin Maria och hennes familj. Nästa lördag ska vi följa med Pär när han ska köra ner resten av sitt bohag.Det ska bli roligt att se var han kommer att bo och att träffa Marias föräldrar. Hoppas också hinna med ett besök på köpcentrat i Valbo på hemvägen.

Ser fram mot att Kristina o Oscar ska flytta hit, ni är så välkomna och vi ska göra vad vi kan för att ni ska trivas här.Då kanske Sunebune och jag kan få nattgäst nångång ibland, det är så mysigt med små gäster.

ja , ska försöka blogga lite oftare i fortsättningen. Men jag är inte sämst på det, det finns en som börjar på TO som tydligen har blivit lite glömsk på "gamla dar" och alldeles glömt bort sin blogg . Åja herr Olov är inte så aktiv han heller, lite mallig är jag nog nu.

Sjååtek

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards