Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Långledig

Av Kerstin Stener - 24 maj 2009 15:47

Ja, så var det bara en natt kvar till långledigt igen.Tyvärr har vi brandutbildning imorgon och utbildning på torsdag, 12.30 - 19.oo, så det går bort mycket av min dyrbara fritid.Håller som mest på att sy nya och ändra andra balklänningar, till studentbaler och skolavslutningar.Det är så himla kul att sy just balklänningar, för det blir så fint.Mest byter jag ju blixtlås och fållar byxor och ibland får jag sy ut en del kläder.Det är många som har fukt i garderoberna och då krymper ju kläderna, har mina också gjort förrut.Lite mallig är jag, har lyckats gå ner snart 8 kilo det senaste året.

Just nu längtar jag till den 11juni, om allt går som vi tänkt åker vi till Malmö för att hämta hit 2 busungar.Ska bli så kul att få rå om dom ett tag igen. Vi ska åka till Nysätern och gå på fjället en sväng.Trollen har lite svårt att förstå det där med stugan, fjället och utedasset.Phoenix var så bekymrad över hur vi skulle kunna laga mat och om det fanns en byrå att lägga kläderna i. Det snurrar mycket i det lilla huvudet.

Ska gå ut och snygga till min cykel lite så jag kan börja använda den igen. har stått iveboden hela vintern så den är ganska dammig, men nu ska den användas. Ska skärpa till mig och försöka komma ut på en tur varje dag nu.

Får väl rapportera senare om jag lyckas med det projektet.


Sjååtek

 
 
Maria

Maria

24 maj 2009 21:21

Åå va du är duktig Kerstin som gått ner så mycket! Jag har också dammat av den gamla cykeln, riktigt skön eller hur? Haha, Pheonix är så go med sina funderingar! Hoppas vi ses snart!! Kram på dig!

http://ma'

 
Ingen bild

Majsan

25 maj 2009 09:58

Va duktig du är :-) Och härligt att kunna cykla igen!
Haha, ja han har många funderingar den där grabben :-p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Stener - 27 april 2011 09:30

Jaa, faktiskt. Har fått en fråga, men stod bara idiot. Har jag retat någon, eller? Har haft en underbar påsk. Alla mina kära har varit här. Mina älskade barnbarn med föräldrar var här en vecka. Det är lycka. Vaknade mitt i natten av att jag fick en...

Av Kerstin Stener - 23 juni 2010 22:47

Det ska visst vara sommar nu. Men jag tycker inte det känns så ingen speciell sommarvärme. Annars är det ju sommar för våra "sommarbarn" har anlänt.Dom har snart varit här i 2 veckor och tiden bara försvinner. Igår var vi på Dollars och handlade vatt...

Av Kerstin Stener - 13 april 2010 21:29

Det har gått väldigt lång tid sedan jag bloggade sist.Det blev iallafall midsommarstånga.Just nu längtar jag till sommaren och få rå om två av våra barnbarn igen. Börjar bli tradition att ha dom här på sommaren, underbart. Annars vad har hänt sen s...

Av Kerstin Stener - 18 juni 2009 22:07

Det är inte lätt att fatta dethär med midsommar, mormor har nog inte förklarat så bra, pratat om att dansa kring midsommarstången.Khioni tyckte inte det verkade så kul så hon vill inte midsommarstånga.Ja, en hel del har vi hunnit med.I tisdags styrde...

Av Kerstin Stener - 15 juni 2009 20:55

Ja så har vi varit till Malmö en sväng.Åkte tidigt i torsdagsmorse (03.00) och kom hem igårkvall.Våra barnbarn åkte  med hit, helt fantastiska ungar (41/2 och 6 år) sitter i bilen i 13 timmar och inte en enda sur min. Inget tjat och inget bråk, jag ä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards