Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Länge sen sist

Av Kerstin Stener - 13 april 2010 21:29

Det har gått väldigt lång tid sedan jag bloggade sist.Det blev iallafall midsommarstånga.Just nu längtar jag till sommaren och få rå om två av våra barnbarn igen. Börjar bli tradition att ha dom här på sommaren, underbart.

Annars vad har hänt sen sist. Min gubbe går och väntar på operation av sin utslitna höft.Själv jobbar jag på som vanligt med mitt nattjobb och som egen företagare, under min vakna tid. Just nu är det studentbalklänningar på gång. Ska försöka lägga upp kort på dom när dom blir klara i mitten på maj.Har en massa planer på att fixa till lite mysigt på vår inglasade altan. Tänker lika varje vår. Sen är det helt plötsligt höst och inte har jag suttit där så mycket som jag tänkt. Förra sommaren var ju så regnig och kall så då blev det inte så mycket mys där.Har iallafall beställt tyg, blommigt och prickigt och ska sy hissgardiner till fönstren där. Såg sådana uppsydda på Systugan i Mora och blev helfrälst. Det var så snyggt.Ska sy nya överdrag på dynorna i trädjårdsmöbeln som vi har där också.

Igår var jag på Floristen och köpte vårens första uteblommor, knallgula penseer, som jag satte på vårtnyinköpta trädgårdsmöbel på framsidan huset. Blev jättefint.

Blev mest bara en massa svammel ikväll, men nu är jag på G igen. Undrar om nån blir chockad nu?


Sjååtek.

 
 
Majsan

Majsan

13 april 2010 22:20

Jo du mor, jag blev allt förvånad när mågskrället berättade att svärmor bloggat. Var den dammig? :p

http://style.dinturiel.se

 
Tommy

Tommy

13 april 2010 22:22

Wow der er liv i den gamle endnu :P

http://www.fjordboge.dk

 
Ingen bild

kersta

13 april 2010 22:45

Livet är fullt av överrakningar. Kärringen lever.

 
Ingen bild

Pär

15 april 2010 21:10

Det kom som en överraskning kan jag säga :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Stener - 27 april 2011 09:30

Jaa, faktiskt. Har fått en fråga, men stod bara idiot. Har jag retat någon, eller? Har haft en underbar påsk. Alla mina kära har varit här. Mina älskade barnbarn med föräldrar var här en vecka. Det är lycka. Vaknade mitt i natten av att jag fick en...

Av Kerstin Stener - 23 juni 2010 22:47

Det ska visst vara sommar nu. Men jag tycker inte det känns så ingen speciell sommarvärme. Annars är det ju sommar för våra "sommarbarn" har anlänt.Dom har snart varit här i 2 veckor och tiden bara försvinner. Igår var vi på Dollars och handlade vatt...

Av Kerstin Stener - 18 juni 2009 22:07

Det är inte lätt att fatta dethär med midsommar, mormor har nog inte förklarat så bra, pratat om att dansa kring midsommarstången.Khioni tyckte inte det verkade så kul så hon vill inte midsommarstånga.Ja, en hel del har vi hunnit med.I tisdags styrde...

Av Kerstin Stener - 15 juni 2009 20:55

Ja så har vi varit till Malmö en sväng.Åkte tidigt i torsdagsmorse (03.00) och kom hem igårkvall.Våra barnbarn åkte  med hit, helt fantastiska ungar (41/2 och 6 år) sitter i bilen i 13 timmar och inte en enda sur min. Inget tjat och inget bråk, jag ä...

Av Kerstin Stener - 27 maj 2009 21:47

Ja det är väl så man kan beskriva vägen till Husberget nu.Dom håller på och dikar upp den,så alla massor som grävs upp läggs på vägen.Det är bara det att det regnat mycket igår och inatt så allt var bara lera.Bilen gick mest på tvären uppför, kom näs...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards