Alla inlägg under maj 2009

Av Kerstin Stener - 27 maj 2009 21:47

Ja det är väl så man kan beskriva vägen till Husberget nu.Dom håller på och dikar upp den,så alla massor som grävs upp läggs på vägen.Det är bara det att det regnat mycket igår och inatt så allt var bara lera.Bilen gick mest på tvären uppför, kom nästan inte upp, men som tur är har vi volvo, den går ju alltid.

Örjan har ju jeep så för dom var det inga problem.

Vi åkte dit på eftermiddagen och satte lite blommor( penseer, nejlikor)på

alla 4 gravarna. Det blev jättefint. Det är ju pingst och morsdag till helgen så vi ville göra lite fint.Hoppas bara att inte rådjuren eller hararna äter upp blommorna, är visst problem med det.

Innan vi åkte satt jag och sydde på en balklänning. Det finns två saker som mitt huvud försöker inbilla mig att jag inte kan, det är att sticka vantar och sy dolda blixtlås.Köpte för några år sen en specialpressarfot för dolda blixtlås, använde den idag och det gick faktiskt bättre än jag trodde.

Helt tvärt kommer jag nu på en sak. När vi åkte till Hede blåste det ganska bra, faktiskt så att billen krängde till ibland. Jag sitter och kör 100-110 och vips kommer en motorcykel och kör om mig på ett backkrön.Noll sikt, dessutom hade han bara vanliga kläder , inget skinnställ som skulle ta emot om han ev. skulle köra omkull.Han hade ialla fall hjälm. Idiot säger jag.

meningslöst att skydda ett så dumt huvud.

Nä, nu tror jag att jag ska lägga mig. Måste ju upp tidigt så jag hinner jobba undan lite innan Storön och utbildningsdagen. Hoppas på bra väder och inte kallblåst som idag.


Sjååtek


Av Kerstin Stener - 24 maj 2009 15:47

Ja, så var det bara en natt kvar till långledigt igen.Tyvärr har vi brandutbildning imorgon och utbildning på torsdag, 12.30 - 19.oo, så det går bort mycket av min dyrbara fritid.Håller som mest på att sy nya och ändra andra balklänningar, till studentbaler och skolavslutningar.Det är så himla kul att sy just balklänningar, för det blir så fint.Mest byter jag ju blixtlås och fållar byxor och ibland får jag sy ut en del kläder.Det är många som har fukt i garderoberna och då krymper ju kläderna, har mina också gjort förrut.Lite mallig är jag, har lyckats gå ner snart 8 kilo det senaste året.

Just nu längtar jag till den 11juni, om allt går som vi tänkt åker vi till Malmö för att hämta hit 2 busungar.Ska bli så kul att få rå om dom ett tag igen. Vi ska åka till Nysätern och gå på fjället en sväng.Trollen har lite svårt att förstå det där med stugan, fjället och utedasset.Phoenix var så bekymrad över hur vi skulle kunna laga mat och om det fanns en byrå att lägga kläderna i. Det snurrar mycket i det lilla huvudet.

Ska gå ut och snygga till min cykel lite så jag kan börja använda den igen. har stått iveboden hela vintern så den är ganska dammig, men nu ska den användas. Ska skärpa till mig och försöka komma ut på en tur varje dag nu.

Får väl rapportera senare om jag lyckas med det projektet.


Sjååtek

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards