Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Vill inte midsommarstånga

Av Kerstin Stener - 18 juni 2009 22:07

Det är inte lätt att fatta dethär med midsommar, mormor har nog inte förklarat så bra, pratat om att dansa kring midsommarstången.Khioni tyckte inte det verkade så kul så hon vill inte midsommarstånga.Ja, en hel del har vi hunnit med.I tisdags styrde vi våra steg och kollade om Gunilla hade frisörsalongen öppen. Det hade hon och Khioni fick klippa sin lugg och topparna sedan fick hon rosa färg i luggen också. Brorsan fick också lite putsning och blått i sitt hår.Jättelyckliga traskade vi vidare till Konsum och handlade lite mat. Mormor var på sin bättre sida så det blev ett varsit tuggummi från automaten också.Idag har vi varit på Dollar en sväng och köpt presenter till Oscar som han ska få när han kommer hit., det blir tårta också då.Barnen springer ut och in hela dagarna och har jättekul, igår var det soligt och varmt så då var dom ute mest hela dagen. Idag hände också en jättespännande sak.Dom fick gå upp på vinden och hämta ner dockvagnen och lite leksaker och böcker.Khioni som brukar vara så harig tyckte det var jättespännande. Phoenix sprang runt och kollade överallt där.Olovtänkte ta Phoenix med på en åktur i nya bilen igårkväll, men då fegade han ur och ville gå in istället. På kvällarna läservi lite sagoböcker och sen somnar dom utan minsta protest. Dom är jättesnälla, älskar dom.

Får väl se om det blir någon midsommarstånga imorgon.


Sjååtek


 
 
Ingen bild

Majsan

19 juni 2009 12:23

Ska bli spännande att se om det blev nått midsommarstångat i helgen :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Stener - 27 april 2011 09:30

Jaa, faktiskt. Har fått en fråga, men stod bara idiot. Har jag retat någon, eller? Har haft en underbar påsk. Alla mina kära har varit här. Mina älskade barnbarn med föräldrar var här en vecka. Det är lycka. Vaknade mitt i natten av att jag fick en...

Av Kerstin Stener - 23 juni 2010 22:47

Det ska visst vara sommar nu. Men jag tycker inte det känns så ingen speciell sommarvärme. Annars är det ju sommar för våra "sommarbarn" har anlänt.Dom har snart varit här i 2 veckor och tiden bara försvinner. Igår var vi på Dollars och handlade vatt...

Av Kerstin Stener - 13 april 2010 21:29

Det har gått väldigt lång tid sedan jag bloggade sist.Det blev iallafall midsommarstånga.Just nu längtar jag till sommaren och få rå om två av våra barnbarn igen. Börjar bli tradition att ha dom här på sommaren, underbart. Annars vad har hänt sen s...

Av Kerstin Stener - 15 juni 2009 20:55

Ja så har vi varit till Malmö en sväng.Åkte tidigt i torsdagsmorse (03.00) och kom hem igårkvall.Våra barnbarn åkte  med hit, helt fantastiska ungar (41/2 och 6 år) sitter i bilen i 13 timmar och inte en enda sur min. Inget tjat och inget bråk, jag ä...

Av Kerstin Stener - 27 maj 2009 21:47

Ja det är väl så man kan beskriva vägen till Husberget nu.Dom håller på och dikar upp den,så alla massor som grävs upp läggs på vägen.Det är bara det att det regnat mycket igår och inatt så allt var bara lera.Bilen gick mest på tvären uppför, kom näs...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards