Alla inlägg under november 2008

Av Kerstin Stener - 8 november 2008 14:35

Så har man varit till Remmen på loppis.Tänk att det finns så mycket som man inte visste att man behövde, innan man åkte dit Gjorde värsta fyndet, ett brorsch med Härjedalsvapnet, låg i en liten ask tilsammans med några öronclips,rena turen att man är så nyfiken och ska nagelfara allt.Köpte asken för 10 kr, tog ur mitt fynd och sålde resten i asken till faster Gunn för 5kr.Bra va?Lite mer handlat blev det ju: några julgardiner för att tyget var så fint,2gardinkappor som jag tror syrran gillar,en virkad gardinkappa, jättefin med långa tofsar,tyvärr är den så lång att den inte riktigt passar här få väl se vad det blir, en barnfilm, ett broderi och en liten söt handväska.Jajustja,Sune fick lite flötgröt(Mutor, eller??)

Ska nog inte göra så mycket mer idag, är bara grått o trist.Kanske ska sätta mig och sticka eller kanske brodera lite.Borde pallra mig ut i syateljen för där finns gott om jobb, men tror jag tar det imorgon,den där latmasken vill inte lämna mig, trots alla goda råd.

Sjååtek

Av Kerstin Stener - 2 november 2008 07:32

Ja mycket har hänt sedan jag skrev sist.Förra helgen när jag jobbade blev jag och min jobbarkompis Baiba en erfarenhet rikare. Det blev strömmavbrott och hela servichuset helsvart.Varade till kl 4 på morgonen, kom tillbaka några korta stunder men försvann igen.Tur att det fanns bra ficklampor.Jag var till Ytterberg och Älvros mitt i natten på den vanliga rundan och det var lika svart där. Ganska "kymigt" att vara där ute i mörkret ensam.Tänkte på vad min systers barnbarn sa när syrran frågade henne om hon var mörkrädd: OM jag inte kan se dom, kan ju inte dom se mig.Det var ett fruktansvärt blåsväder som orsakade strömlösheten, natten mot lördagen.

I onsdags var vi till Mora och hämtade Maria som kom hem från Malmö för att fira Hallowen med sin kompisar här. Det är så kul att träffa henne, vi ses så sällan.

Så var det dethär med sköldpadda.Jag läste i Hemmets Journal om en kvinna som startat en blogg för oss med fel på sköldkörteln och hon kallade oss för "sköldpaddor". Det upptäcktes att jag hade en mycket kraftig underproduktion av sköldkörtelhormon vid en rutinkontroll hos Ljusnanhälsan i våras.Inte bara det utan jag har för högt blodtryck och högt blodsocker.Var på koll nu ifredags igen och jag blev inte glad måste jag säga.Är nu klassad som diabetiker, blodtrycket fortfarande för högt,sköldkörtelprovet fortfarande mycket för högt,inte konstigt att jag mår dåligt .Värdet dom mäter ska ligga runt 4-6(tror jag), mitt låg vid förra provet på 92 och är nu nere på 41, det är lång väg tillbaka, som sköterskan sa.Jag väntar nu på besked från läkare på fortsatt behandling , får väl antagligen häja dosen med Levaxin.Något var positivt iallafall,jag hade tappat drygt 4 kilo sedan jag var där i juni.

Idag ska vi bjuda alla tre "barnen" plus killarnas tjejer och lille Oscar på mat,ska bli något av älgkött.Kanske ska vara duktig och fixa efterrätt också.Det ska bli så roligt att träffas allihop på en gång, synd bara att inte Tommy och barnbarnen är här också SAKNAR ER, men till jul kommer dom alla och då ska det bara njutas av att ha alla här.Då ska vi baka pepparkakor, säger Phoenix

Sjååtek                          

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards