Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Jag är en "sköldpadda"

Av Kerstin Stener - 2 november 2008 07:32

Ja mycket har hänt sedan jag skrev sist.Förra helgen när jag jobbade blev jag och min jobbarkompis Baiba en erfarenhet rikare. Det blev strömmavbrott och hela servichuset helsvart.Varade till kl 4 på morgonen, kom tillbaka några korta stunder men försvann igen.Tur att det fanns bra ficklampor.Jag var till Ytterberg och Älvros mitt i natten på den vanliga rundan och det var lika svart där. Ganska "kymigt" att vara där ute i mörkret ensam.Tänkte på vad min systers barnbarn sa när syrran frågade henne om hon var mörkrädd: OM jag inte kan se dom, kan ju inte dom se mig.Det var ett fruktansvärt blåsväder som orsakade strömlösheten, natten mot lördagen.

I onsdags var vi till Mora och hämtade Maria som kom hem från Malmö för att fira Hallowen med sin kompisar här. Det är så kul att träffa henne, vi ses så sällan.

Så var det dethär med sköldpadda.Jag läste i Hemmets Journal om en kvinna som startat en blogg för oss med fel på sköldkörteln och hon kallade oss för "sköldpaddor". Det upptäcktes att jag hade en mycket kraftig underproduktion av sköldkörtelhormon vid en rutinkontroll hos Ljusnanhälsan i våras.Inte bara det utan jag har för högt blodtryck och högt blodsocker.Var på koll nu ifredags igen och jag blev inte glad måste jag säga.Är nu klassad som diabetiker, blodtrycket fortfarande för högt,sköldkörtelprovet fortfarande mycket för högt,inte konstigt att jag mår dåligt .Värdet dom mäter ska ligga runt 4-6(tror jag), mitt låg vid förra provet på 92 och är nu nere på 41, det är lång väg tillbaka, som sköterskan sa.Jag väntar nu på besked från läkare på fortsatt behandling , får väl antagligen häja dosen med Levaxin.Något var positivt iallafall,jag hade tappat drygt 4 kilo sedan jag var där i juni.

Idag ska vi bjuda alla tre "barnen" plus killarnas tjejer och lille Oscar på mat,ska bli något av älgkött.Kanske ska vara duktig och fixa efterrätt också.Det ska bli så roligt att träffas allihop på en gång, synd bara att inte Tommy och barnbarnen är här också SAKNAR ER, men till jul kommer dom alla och då ska det bara njutas av att ha alla här.Då ska vi baka pepparkakor, säger Phoenix

Sjååtek                          

 
 
Maria

Maria

2 november 2008 22:40

Tack så jätte mycket för maten!Det var supergott! :) Har haft det så mysigt hos er den här veckan! Hoppas vi ses snart igen! Kommer sakna er! Många kramar Maria

http://mariapalomamia.blogg.se

 
Tommy

Tommy

3 november 2008 08:57

Ja vi ville også gerne have været der, vi savner også jer og vi glæder os allesammen til at komme op til jul :)
Men vi savner nu også "vores" Maria, og glæder os til hun kommer hjem imorgen.

http://www.fjordboge.dk

 
Ingen bild

Dotra

5 november 2008 20:24

Tack för sist. Vi ses till jul. Är inte långt kvar nu :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Stener - 27 april 2011 09:30

Jaa, faktiskt. Har fått en fråga, men stod bara idiot. Har jag retat någon, eller? Har haft en underbar påsk. Alla mina kära har varit här. Mina älskade barnbarn med föräldrar var här en vecka. Det är lycka. Vaknade mitt i natten av att jag fick en...

Av Kerstin Stener - 23 juni 2010 22:47

Det ska visst vara sommar nu. Men jag tycker inte det känns så ingen speciell sommarvärme. Annars är det ju sommar för våra "sommarbarn" har anlänt.Dom har snart varit här i 2 veckor och tiden bara försvinner. Igår var vi på Dollars och handlade vatt...

Av Kerstin Stener - 13 april 2010 21:29

Det har gått väldigt lång tid sedan jag bloggade sist.Det blev iallafall midsommarstånga.Just nu längtar jag till sommaren och få rå om två av våra barnbarn igen. Börjar bli tradition att ha dom här på sommaren, underbart. Annars vad har hänt sen s...

Av Kerstin Stener - 18 juni 2009 22:07

Det är inte lätt att fatta dethär med midsommar, mormor har nog inte förklarat så bra, pratat om att dansa kring midsommarstången.Khioni tyckte inte det verkade så kul så hon vill inte midsommarstånga.Ja, en hel del har vi hunnit med.I tisdags styrde...

Av Kerstin Stener - 15 juni 2009 20:55

Ja så har vi varit till Malmö en sväng.Åkte tidigt i torsdagsmorse (03.00) och kom hem igårkvall.Våra barnbarn åkte  med hit, helt fantastiska ungar (41/2 och 6 år) sitter i bilen i 13 timmar och inte en enda sur min. Inget tjat och inget bråk, jag ä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards