Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Tomt o tyst

Av Kerstin Stener - 6 januari 2009 09:20

Jaha så har julen och nyårsfirandet passerat.Våra älskade barnbarn har åkt hem till Malmö igen.Det blir så tyst o tomt när dom åker.Längtar redan till april då vi får träffas igen.

Det blev en mycket vacker jul lagomt kallt och snö.Julafton blev ju en barnens högtid.Tomten kom med en massa paket till Phoenix o Khioni och dom var jättelyckliga för allt.Vi hade en gammal och krokig tomte som ville att Phoenix skulle följa med honom och hjälpa honom.Det ville han gärna men när han fick veta att det skulle ta ett helt år innan han kom tillbaka, ändrade han sig .Det ville han inte.Maria o jag avslutade julafton med att gå till kyrkan på midnattsmässa.Det är så avstressande att avsluta julaftonen så.Det är så vackert i kyrkan och alla vackra sånger.På juldagen kom Oscar o Kristina till oss, och vet ni DÅ KOM EN TOMTEMOR och delade ut paket till Oscar, gissa om det blev spännande.

Nyårsafton åt Phoenix o Khioni och mormor o morfar " fint".Vi hade förrätt varmrätt och godis till efterrätt.Dom fick lära sig att man har servetten i knäna och äter fint.(vilket Khioni sa till om vid nästa middag).Barna var uppe ända till tolvslaget för dom ville se raketer.Nyåret skålades in med partysoda i champanjeglas.Trötta o nöjda somnade dom sedan genast.

Nyårsdagen blev en underbar dag då hela familjen alla våra tre barn deras respektive o barn åt en god middag tillsammans,så härligt att för en gång skull kunna vara tilsammans alla.Dagen efter var det hemresa som gällde för skåningarna, mycke tårar blev det innan vi skildes för denna gång.Tack Tommy för att du pratade svenska med mig så vi kunde disskutera lite, du är go.Det var så kul att ha er här.Tack Kristina för att du och Oscar vill vara med oss.Tack Maria för att du lockat fram den "gamla"Pär.Jag älskar er alla.

Sjååtek

 
 
Ingen bild

Majsan

6 januari 2009 10:29

Tack för en underbar julhelg och en trevlig middag på nyårsdagen. Vi längtar också till april, vi speciellt ungarna saknar er redan jättemycket! Puss på er!!

 
Maria

Maria

6 januari 2009 13:05

Tack själv för jätte god middag på nyårsdagen! Älskar er med!!! KRAM

http://mariapalomamia.blogg.se

 
Tommy

Tommy

6 januari 2009 19:13

Tak for ferien :)
Og var så lidt, må se om jeg kan blive lidt bedre til den svenske del, så vi kan diskuterer lidt mere ;)

http://www.fjordboge.dk

 
Kristina

Kristina

7 januari 2009 11:15

Tack för en trevlig jul med god mat och bra sällskap :)

http://kristinapersson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bäste kusin

8 januari 2009 16:55

Roligt att kunna sitta uppe i skogen och se vad som händer på glutta! Men de e lite segt me uppdateringar....! Attans.. prata Tommy svenska jag som tyckte jag va så duktig på danska plötsligt Ha de tant moster

 
Ingen bild

big mama

9 januari 2009 07:49

Va roligt att ni i fjällvärlden upptäckt datorer,trodde det bara fanns hästar o grottfolk där.Beklagar att jag sänkte ditt självförtroende ang danska. Kul att höra från dig Hälsa

 
Ingen bild

Christina.W

10 januari 2009 01:03

Kul Kerstin o läsa din blogg, duktig du är.

 
Kristina

Kristina

14 januari 2009 19:10

Du har en award att hämta i min blogg - kram :)
För du är en så bra mamma

http://kristinapersson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Stener - 27 april 2011 09:30

Jaa, faktiskt. Har fått en fråga, men stod bara idiot. Har jag retat någon, eller? Har haft en underbar påsk. Alla mina kära har varit här. Mina älskade barnbarn med föräldrar var här en vecka. Det är lycka. Vaknade mitt i natten av att jag fick en...

Av Kerstin Stener - 23 juni 2010 22:47

Det ska visst vara sommar nu. Men jag tycker inte det känns så ingen speciell sommarvärme. Annars är det ju sommar för våra "sommarbarn" har anlänt.Dom har snart varit här i 2 veckor och tiden bara försvinner. Igår var vi på Dollars och handlade vatt...

Av Kerstin Stener - 13 april 2010 21:29

Det har gått väldigt lång tid sedan jag bloggade sist.Det blev iallafall midsommarstånga.Just nu längtar jag till sommaren och få rå om två av våra barnbarn igen. Börjar bli tradition att ha dom här på sommaren, underbart. Annars vad har hänt sen s...

Av Kerstin Stener - 18 juni 2009 22:07

Det är inte lätt att fatta dethär med midsommar, mormor har nog inte förklarat så bra, pratat om att dansa kring midsommarstången.Khioni tyckte inte det verkade så kul så hon vill inte midsommarstånga.Ja, en hel del har vi hunnit med.I tisdags styrde...

Av Kerstin Stener - 15 juni 2009 20:55

Ja så har vi varit till Malmö en sväng.Åkte tidigt i torsdagsmorse (03.00) och kom hem igårkvall.Våra barnbarn åkte  med hit, helt fantastiska ungar (41/2 och 6 år) sitter i bilen i 13 timmar och inte en enda sur min. Inget tjat och inget bråk, jag ä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards