Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Julmarknad

Av Kerstin Stener - 9 december 2008 06:40

I helgen var det den traditionella julmarknaden på Gammelgården.Naturligt vis var jag där och visade mina och syrrans egenhändigt tillverkade " grejer". Det är jättekul att vara där, det är så mysigt i dom gamla husen.Där fanns allt att köpa från hemlagad senap till tovade tofflor.Försäljningen var nog allmänt sämre än vanligt,men för min del är det bra att bara få visa att jag finns. Många blixtlåsbyten och byx-jackfållningar bestämdes.Jobb i min syatelje kommer nog inte att saknas.Tänk så mycket skapande det finns i stugorna här i området så otroligt vackra saker som fanns att köpa.Tomtemor från Glötetrakten har helt underbara tomtar som hon tillverkar och min kusin Karin med dom vackra tegelpannorna,ja det finns hur mycket som helst att nämna.Tyvärr missade jag tunnbrödet som jag alltid brukar köpa så jag har till jul.Gummen däremot inhandlade jag på Seniorens julmarknad,den måste finnas på julbordet.Mina väskor som jag sytt av Gevaliapaket och jeanstyg tilldrog sig stort intresse,dom flesta tyckte det var en jättekul ide, den ska jag nog vidareutveckla.Ja det var allt för idag, förrutom en sak som jag plötsligt kom ihåg."Stressljuset ", vårat adventsljus har fortfarande rätt datum, det ni mina närmaste som vet den historien ,kan förstå att jag är lite mallig. Har bestämt mig (som alla tidigare år) att i ÅR ska jag lyckas.

Sjååtek

 
 
Ingen bild

Majsan

9 december 2008 11:36

Åh, ja det är så mysigt på julmarknaden på gammelgården. Önskar lite att jag kunnat vara där.

Och starkt jobbat med ljuset ;-)

 
Ingen bild

Pär

9 december 2008 16:05

Jo, stressljuset ja.... det har varit både i nutid, framtid och dåtid den första veckan av december :P

 
Olov

Olov

10 december 2008 08:43

Tror ni kommer lyckas med ljuset i år :D
Synd på tunnbrödet då! Får ställa mig o baka eget i år då :p

http://olovstener.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

10 december 2008 22:10

Jag kan bistå med lite hälsingetunnbröd från min mamma och pappa, som de bakar själva.
Kanske inte lika som ert men dock tunnbröd. Ska det var mjukt eller hårt?

http://kristinapersson.bloggagratis.se

 
Danskjävel

Danskjävel

12 december 2008 08:35

Ja man må sgu sige at julskyltningen etc er hyggeligere i Sveg end den er hernede ;)

http://www.fjordboge.dk

 
Ingen bild

kersta

12 december 2008 22:59

Hälsingetunnbröd mjukt går nog lika bra som vårat. Tack.
Julskyltning och Gammegårdens julmarknad är ett måste om man bor här.Blir nog mysigare och mera folkfest på mindre ställen.

 
Maria

Maria

14 december 2008 00:42

Nu har nästan alla skrivit här utom jag.. Så here it goes.. Tack för att ni finns! Trivs så bra här i "Norrland" med er! :)KRAMAR

http://mariapalomamia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Stener - 27 april 2011 09:30

Jaa, faktiskt. Har fått en fråga, men stod bara idiot. Har jag retat någon, eller? Har haft en underbar påsk. Alla mina kära har varit här. Mina älskade barnbarn med föräldrar var här en vecka. Det är lycka. Vaknade mitt i natten av att jag fick en...

Av Kerstin Stener - 23 juni 2010 22:47

Det ska visst vara sommar nu. Men jag tycker inte det känns så ingen speciell sommarvärme. Annars är det ju sommar för våra "sommarbarn" har anlänt.Dom har snart varit här i 2 veckor och tiden bara försvinner. Igår var vi på Dollars och handlade vatt...

Av Kerstin Stener - 13 april 2010 21:29

Det har gått väldigt lång tid sedan jag bloggade sist.Det blev iallafall midsommarstånga.Just nu längtar jag till sommaren och få rå om två av våra barnbarn igen. Börjar bli tradition att ha dom här på sommaren, underbart. Annars vad har hänt sen s...

Av Kerstin Stener - 18 juni 2009 22:07

Det är inte lätt att fatta dethär med midsommar, mormor har nog inte förklarat så bra, pratat om att dansa kring midsommarstången.Khioni tyckte inte det verkade så kul så hon vill inte midsommarstånga.Ja, en hel del har vi hunnit med.I tisdags styrde...

Av Kerstin Stener - 15 juni 2009 20:55

Ja så har vi varit till Malmö en sväng.Åkte tidigt i torsdagsmorse (03.00) och kom hem igårkvall.Våra barnbarn åkte  med hit, helt fantastiska ungar (41/2 och 6 år) sitter i bilen i 13 timmar och inte en enda sur min. Inget tjat och inget bråk, jag ä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards