Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Kerstin Stener - 24 oktober 2008 09:11

Ett skratt förlänger livet, sägs det.Då har jag förlängt mitt liv ganska länge.

Jag, Sune, min syster och hennes man,var och kollade Garvsyra på folkan igårkväll.Det är ett måste att gå på deras uppträdande,det var väl 5 eller 6 året i rad som vi är på det.Dom är helt sanslösa i vissa nummer,man skrattar så tårarna rinner.Årets upplaga var en av dom roligaste och fartfylldaste .

Har också försökt mig på nått nytt i syväg:Har klätt om en skoterdyna, det gick jättebra.Jag är helt nöjd, hoppas kunden blir det också. Skulle kanske va en ny grej att satsa på, tror inte det finns så många som gör det här.

Idag ska jag fortsätta med mina övriga syjobb, typ byta blixtlås, det kan jag iallafall. Undrar hur många hundra jag bytt egentligen,skulle kanske varit kul om man fört lite statestik, kanske ska börja med det från nyår.

Nu har jag tre jobbarnätter framför mig, dessutom ändrar vi ju klockan natten mellan lördag o söndag, vilket innebär att den jobbarnatten blir 11 timmar istället för 10 som det är annars.Det känns jättedrygt, visserligen bara 1 timme ,men det känns ganska drygt eftersom vi inte har någon"lunchrast" utan får ofta äta i omgångar mellan larmen.Ibland blir det att slänga i sig något på stående fot. Vi har döpt om Varma koppen till Kalla koppen, för den blir oftast kall innan vi hinner få i oss den.Ser fram mot måndagmorron då går jag av och är ledig 9 nätter.Då kommer vår skånmaria hem. Det ska bli jättekul, synd bara att det går så fort, det blir ju bara en knapp vecka, men vi ses ju till julen igen och där är vi snart.

Sjååtek

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards