Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Kerstin Stener - 15 oktober 2008 07:05

Ja, så låter det hos oss nu. Den gamla väggklockan som min mormor o morfar hade är nu igång. Säkert har den "vilat sig" i 40 år.Den hängde ovanför soffan i deras kök när jag var litenoch dom flyttade till ålderdomshemmet i början på 60-talet.Kan inte minnas om dom hade klockan med sig, men tror inte det.När min kusin Stig gick bort fick jag ärva klockan, för jag har alltid tyckt om den.Nu hänger den på väggen i vårat vardagsrum och den slår så fint på hela o halva timmar.Tack till Ingvar som fixat den, hur ska jag kunna tacka honom, han är fantastisk.

Ja nu väntar jag på att sätta igång nästa projekt. Klä om en  skoterdyna och laga några andra. Vilken tur att jag har en snäll dotter som jag kan jaga iväg till Stoff o Stil när jag saknar något i syväg.Hon har nu köpt galon som passar till detta jobb och skickat upp till mig.Stoff o Stil ja, paradiset för syintresserade (tygtokiga) som mig. Den butiken finns i Svågertorp i Malmö.Ett måste när jag besöker "skåningarna", älskar den butiken, kan gå där hur länge som helst.

Tänker på Pär idag som ska till Uppsala på jobbintervju, hoppas det går bra.Imorgon har han visst en annan intervju tror den var i Östhammar???? Lycka till jag håller tummarna, inte för jag vill att du ska flytta . Det kommer att bli tomt efter dig, men vet att du är lycklig och i"goda händer" med din Maria.Vi har ju Olov kvar här och som vi hoppas kommer snart Kristina o Oscar hit.Hoppas ni känner er välkomna, jag älskar er båda.

 Sjååtek


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards