Alla inlägg den 21 september 2008

Av Kerstin Stener - 21 september 2008 18:09

Vilka underbara höstdagar denna helg varit.Strålande sol och denna härliga klara luft. Igår började min höststädning ute, men kom av sig lite det blommar ju fint än i vissa krukor, kan inte kasta dom då.Blev en tur till Myrstacken med lite skräp istället och plötsligt kom min höstiver igång. Jag blir som en tokig ekorre ,samla samla samla.Åkte till Svegssjön och över dammen där finns så mycke "pinnar" som man kan behöva när man ska göra höstfint ute(dom jag plockat förrut ligger så bra i sin påse, stör dom ej).Lite pinnar och lite rött ris blev det.IDAG blev det ännu mera ris, enris, granris, kottar,ja lite mera rött ris och lite till. Vi var till Nysätern och förberedde till vintern, men riktigt klart blev det kanske inte. Om NÅGON tänker dit i vinter så måste NÅGON dit och fixa veden, kommer inte in i veboden för alla stora björkvedsknubbar som ligger ivägen.Det var så underbart vackert där idag med fjället och all fina höstfärger.Varför är man inte där mera?Borde tänka mer på sig själv och unna sig mer ledigt och bara njuta, man vet ju inte hur morgondagen serut.

När vi kom hem blev vi bjudna på mat, tack Olov o Kristina det var jättegott.


Sååtek

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards